Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  روش ثبت شركت روش ثبت شركت

خدمات ثبتی محمد

روش ثبت شركت

روش ثبت شركت

آيا مي دانيد صاحب هر نوع كسب و كاري كه باشيد مي توانيد اين كسب و كار را به صورت حقوقي و در قالب ثبت شركت دنبال كنيد؟ خواه اين كسب و كار از نوع كسب و كارهاي آزاد باشد، خواه الكترونيكي و اينترنتي باشد و يا خواه حتي از مشاغل دور كاري و نوين باشد، شما مي توانيد با ثبت يك شركت به راحتي فعاليت خود را به صورت حقوقي دنبال كنيد.

شركت اعتبار زيادي به كسب و كار شما مي دهد و از اين جهت بسياري از افراد پيش رو براي اينكه بتوانند به اهداف كاري خود جامه عمل بپوشانند، قبل از هر اقدامي براي ثبت شركت اقدام مي كنند. داشتن روحيه مشاركتي از لازمه هاي ثبت شركت است و اين روحيه مشاركتي و كار تيمي به افراد كمك مي كند تا بتوانند با همپوشاني يكديگر سرعت و كيفيت بهتري به كار داده و با تجميع سرمايه هاي خود و با تمركز بيشتر روي كسب و كار بهترين آورده هاي مالي و اعتباري را براي خود داشته باشند.

اما براي ثبت شركت چه بايد كرد و يا روش ثبت شركت چيست؟

متولي ثبت شركت در ايران اداره ثبت شركت ها است كه دفتر مركزي اين اداره در تهران واقع شده و در تمامي شهرهاي بزرگ و استان هاي ايران نيز اين اداره شعباتي را راه اندازي كرده است. قبلا به اين شكل بود كه افرادي كه خواهان ثبت شركت بودند خودشان و يا وكيل حقوقي آنها كه تسلط بهتري روي فرايند هاي ثبت شركت داشت، به اين اداره بارها مراجعه مي كرد و با ارائه مستندات لازم براي ثبت شركت اقدام مي كرد.

اما امروزه اينترنت در اختيار اداره ثبت شركت ها قرار گرفته تا روند ثبت شركت بسيار ساده تر و سريع تر انجام شود. هر چند هنوز هم وجود افراد خبره براي ثبت شركت با توجه به پيچيدگي هاي حقوقي ساختار شركت ها پيشنهاد مي شود اما خود افراد نيز مي توانند با راهنمايي هايي كه در سايت اداره ثبت شركت ها وجود دارد، براي ثبت شركت اقدام كنند.

روال ثبت شركت به اين صورت است كه بايد پس از مشخص كردن قالب شركت از 7 قالب شركت هاي تجاري، تعداد شركا انتخاب شوند، ميزان سرمايه مشخص شود و توافقنامه اوليه بين شركا امضا شود. سپس بايد اساسنامه و يا شركتنامه و اظهارنامه ثبت شركت تهيه شود. مستندات شركا مانند مدارك هويتي و شناسنامه اي، توافقنامه و ديگر مستندات به همراه گواهي عدم سو پيشينه و گواهي واريز سرمايه اوليه در بانك، بايد ارائه شود و درخواست ثبت شركت داده شود.

اين درخواست در سامانه ثبت شركت ها بارگذاري مي شود و كارشناسان اين اداره مدارك و مستندات را بررسي مي كنند و از بين نام هاي انتخابي شركا در صورت قبول مستندات، يك نام براي شركت در نظر گرفته مي شود. در اين مرحله لازم است كه وكيل حقوقي شركت نسبت به واريز هزينه ها اقدام كند تا شركت ثبت شود و شناسه شركت صادر شود.

پس از آن مراحل ديگري مانند ارسال و يا تحويل دادن اصل مستندات ثبت شركت به اداره ثبت شركت ها انجام مي شود، كد اقتصادي بايد دريافت شود، دفاتر مالياتي يا دفاتر پلمپ بايد تهيه شود و شركت عملا با آگهي شدن موضوع ثبت شركت در روزنامه رسمي و يك روزنامه كثير الانتشار ديگر، به فعاليت خود بپردازد.

همه اين موارد مي تواند در كمترين زمان توسط خبرگان حقوقي انجام شود. اما اگر اشتباهي در تهيه و تكميل مستندات انجام شود و مدارك مرتبا بازگردانده شود اين روال و فرايند براي ثبت شركت مي تواند بيشتر شود. به ياد داشته باشيد كه ثبت شركت در دنياي امروز يك انتخاب نيست بلكه يك ضرورت است چرا كه رقابت هاي امروزي نياز به تكيه گاهي به نام شركت دارد تا اعتماد بيشتر مشتريان را به همراه داشته باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/25 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :